istanbul evden eve nakliyat şehirlerarası evden eve nakliyat izmir istanbul arası nakliyat şehirlerarası evden eve nakliyat ofis taşıma sikiş filmleri porno video azgın kızlar türk porno

Bırakmak istiyorum

Sigarayı bırakmak isteyenlere Dr. Zafer ÖZOK ’un önerileri:

1) KARAR VERİN
Sigarayı bıraktıktan sonra karşılaşabileceğiniz sorunların sizi korkutmasına izin vermeyin. Sizin için geçerli olan sebepleri bulun ve bu kararı vermekte gecikmeyin.

2) BİR TARİH BELİRLEYİN
Sigarayı yardımsız bırakmaya karar verdiyseniz, bunu yapmak için bir tarih belirleyin. Bu tarihi yakınlarınıza duyurun ve bu konuda size destek vermelerini isteyin.
Sigarayı bırakmaya karar verdiğiniz tarih geldiğinde,kesinlikle yeni bir tarihe ertelemeyin.

3) DOĞRU BESLENME
Sigarayı bırakan kişinin tat ve koku alma duyuları daha iyi çalışmaya başlar. Bu yüzden öğünlerde yenen miktar artış gösterebilir. Yediğiniz miktarı kontrol altında tutmaya özen gösterin.

4) YETERLİ UYKU VE EGZERSİZ
Yeterince uyumaya ve dinlenmeye dikkat edin. Düzenli olarak ve kolayca uygulayabileceğiniz bir egzersiz programına başlayın. (Günlük veya gün aşırı yaklaşık bir saat yürüyüş)

5) KENDİNİZİ OYALAYIN
Canınız aşırı derecede sigara içmek istediğinde, başka bir aktivite ile meşgul olun. Yudum yudum su için. Derin ve yavaş nefes alarak rahatlamaya çalışın. Kuruyemiş,şeker gibi gıdalara yönelerek sigaradan uzak durmaya çalışmayın.

6) HOBİLER EDİNİN
Günlük hayatın getirdiği stresi azaltmak için hobi edinmek gibi yeni alternatifler yaratın. (Egzersiz, spor vb.) Sigarayı bırakan kişilerin ortak özelliği, sigara içmenin yerine keyif aldıkları başka bir aktivite koyabilmeleridir.

7) UZMANA DANIŞIN
Eğer, sigarayı bırakmak için yardıma ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız, örneğin ‘nikotin yoksunluk belirtileri’ denilen gerginlik, konsantrasyon güçlüğü, asabiyet, çöküntü, huzursuzluk gibi sorunları yoğun yaşıyorsanız, yenilgiyi kabul etmeden mutlaka bize danışın.

8) ÇEVRENİZDEN YARDIM İSTEYİN
Sigarayı bırakmaya çalışanların, eşi ya da yakın bir arkadaşının desteğini alması çok önemlidir.
Eğer eşiniz ya da yakın arkadaşınız da tiryaki ise ve sigarayı bırakmak istemiyorsa, en azından bir süre yanınızda sigara içmeyerek ve sizin ulaşabileceğiniz yerlerde sigara bulundurmayarak size destek olmalıdır.

9) AZALTARAK BIRAKMAYIN
Sigarayı azaltarak bırakmaya çalışmak, süreci başarısızlıkla sonuçlandırır.
Sigarayı bıraktığınızda, “Bir nefesten bir şey olmaz” düşüncesinden uzaklaşın. Tek nefes sigara içmek bile sizi sigara tiryakiliğine geri götürür.

10) SİGARAYI ÇAĞRIŞTIRAN HER ŞEYİ ORTADAN KALDIRIN
Evinizdeki ve işyerinizdeki bütün sigaralardan kurtulun. Çakmak, kül tablası, kibrit gibi sigara ile ilgili tüm eşyaları çöpe atın. Unutmayın, artık bu eşyalar size hiç lazım olmayacak. Sigarayı bırakmak için geçerli olan sebepleri tekrar hatırlayın. Sigara içilen ortamlardan ve içen insanlardan uzak durun.

11) SİGARA İÇME İSTEĞİ YOĞUNLAŞTIĞINDA DİKKAT!
Aklınız sigaraya takıldığında, o anda yapmakta olduğunuz işi bırakıp ortamdan kısa süre uzaklaşın.Örneğin kısa bir yürüyüş yapın ya da yapmanız gereken başka bir işe yönelin. Bu yoğun isteğin kısa sürdüğünü ve araya başka bir aktivite koyduğunuzda, azaldığını göreceksiniz.

 

Sigaradan kurtulma adına mutlaka fedakarlık yapmalısınız. Bu süreçte Uzman desteği almak isterseniz mutlaka bizimle iletişime geçiniz.

 







Yorum Yapabilirsiniz
Ad Soyad (zorunlu)
E-mail adresi
Yorum (zorunlu)
'' Bırakmak istiyorum '' için toplam 3 yorum yapılmış.
yorum 2015-04-20 16:12:04

Merhaba ; Sabah uyandığında ilk on dakika içinde sigara içmek isteyen, kahvaltıdan sonra en az üç tane sigara içmeden kendine gelemeyen ciddi nikotin bağımlısı otuz yedi yaşında bir bireyim. Yerine koyma tedavisi olmadan, terapi yada kendime kabullendirmeyi başarsam bile bırakamayacağım derecede bir bağımlılık. Champix tarzı üçyüz dörtyüz liralık ilaçlara da bütçe ayırmam imkansız. Sizden ricam lütfen bana yerine koyma tedavisi için bir öneride bulunun. Şimdiden ilginize teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim... saygılarımla
yorum 2015-03-25 09:54:37

Merhaba,sigara içmekten keyif alıyorum ama biliyorumki ileride pişman olabilirim.Bazen 1-2 tane içerken bazen 1 paket tüketiyorum.Benim bu illetten tiksinmem lazım,aksi halde keyif aldığım birşeyi nasıl bırakabilirim?Daha önce bırakmayı denemedim yani ne kadar bağımlı olduğumu bilmiyorum.Lutfen bana beni etkileyecek bir fikir verir misiniz?Teşekkür ediyorum şimdiden:)
yorum 2015-02-13 01:08:56

iyi günler hocam ben daha önce bir karar verip ileri bir tarih belirtip o tarihte bıraktım ve 28 gün içmedim. 28 gün sonra tekrar başladım. 2009 dan beri paket alarak içiyorum ve şuan bir buçuk pakte yakın siğara içiyorum bazen vucut istiyor bazen alışkanlık vs vs derken sigara tüketimi devam ediyor malesef. geçen hafta yine denedim öğleye kadar içmedim ama hiç bir iş yapasım hiç bir işle meşgul olasım gelmedi. bıraktığım zamanda boşluğunu doldrucak bir şey yok diyorum bunun verdiği hazzı bulmayacağımı düşünüyorum irade zayıf oldugundan yenik düşüyorum. bu konuda bana nasıl yardımcı olabilirsiniz şimdiden teşekkürler
Bu sayfa 5860 defa görüntülenmiştir. 2015-08-30



Adres: Büyükdere Cad. No:58 D:13 Osman Apt. Mecidiyeköy / İSTANBUL | Telefon: 0212 212 50 60 | E-Posta: bilgi@sigaraylasavasanlar.com.tr